2013. február 2., szombat

Írországban, a Smaragdzöld Szigeten

Hol volt, hol nem, túl az Óperencián..., kezdődik a mese, s ezt a csodás mesét járta be "Kiss csapatunk" 1999 augusztusában.
A szervezést, készülődést már egy évvel korábban elkezdtük. Utazó kedvű törzs tagjaink mellé társultak még budapesti, ceglédi, nagykőrösi tanárok, diákok.
Úti célunk, Írország  felé tíz hónap készülődés után keltünk útra autóbuszunkkal. Útközben találkoztunk a "határok nélküli" Európa csodás tájaival, városaival. A csatornát hatalmas kilenc szintes komppal szeltük át. És ekkor jöttek a doveri fehér sziklák!

Dover fehér sziklái
Anglia, a canterbury-i katedrális, London: a Tower, a Tower Bridge, a Szent Pál székesegyház. Éjszaka a barátságos, virágos kis házakkal körülvett ifjúsági szálláshelyen, Windsorban.

Királyi palota, Szent György kápolna, őrség váltás és eső. Salisbury katedrális,  Stonehenge a misztikus kő óriásokkal és eső. Bath kellemes fürdővárosa, híd a Severn folyó fölött.

Útközben megnéztük
Újra este és Fischguardban felszálltunk az újabb kompóriásra Írország felé.
Augusztus 10-én reggel 7 óra: - Szárazföld! Látjuk az ír partot! Pálmák, gyönyörű virágok és csodazöld minden!

Kikötöttünk! Rosslare, Írország
Szállásunk felé haladva megnéztük Kilkenny várát, gyönyörködtünk szép középkori és Tudor - stílusú épületeiben. Kilcooley cisztercita apátságának romjai a 12. századból. Cashel székesegyháza és vára, mely egykor királyok és középkori bíborosok székhelye volt, ma is szilárdan áll a szikla tetején.

Cashel és Kilkenny vára
Késő délután keskeny hegyi úton érkeztünk meg, az Atlanti óceán partján, a Smaragdzöld Sziget legdélnyugatibb részén, a Beara félszigeten lévő Glengarriffba. A "Vad völgy", buja növényzetéről kapta találó nevét, vadszamóca, fukszia, rododendron, magyal, tiszafa és pálmák mindenütt.

Glengarriff
A JEKA helyi munkatársai kísértek szálláshelyeinkre, ahol élelmiszerekkel megrakott hűtők várták az éhes csapatot.

Szállásunk

Elfoglaltuk puritán egyszerűséggel, emeletes ágyakkal berendezett hatágyas szobáinkat.

Éhes a csapat

Kártya csata vacsora után

Vacsora után néhányan már az első este felkeresték a helybéli hangulatos kiskocsmákat.
Eben a gyönyörű környezetben töltöttünk el hét csodálatos napot, kirándulásokkal, túrákkal, hajózással, halászattal. Vár ránk a nagy kaland!
Azt, hogy merre jártunk, megtudhatod a következő bejegyzésben... :)