2013. január 10., csütörtök

Mint a mesében...

Pattog a tűz a cserépkályhában, nézem a képeket a szobánk falán, eszembe jut a sok kedves emlék, izgalmas utazás, vidám gyermekzsivaj, játék, kacagás. Neuschwanstein mese kastélya, Dover fehér sziklái, a misztikus Stonehenge, Írország kőkunyhói, a norvég fjordok, Svájc hegyóriásai, a  Francia Nagy Kanyon, fürdés és vadvízi evezés a Tarn folyóban…



Neuschwanstein mese kastélya
Amikor először láttam ezt a fotót valamikor a múlt század 90-es éveinek elején nem is gondoltam, hogy én is eljuthatok majd ide. 1994 őszén a Köznevelést lapozgatva érdekes cikket olvastam egy békéscsabai iskola ausztriai táborozásáról, mellette egy hirdetés a JEKÁ- tól: „ifjúsági és gyermek táborok Európa országaiban”. Így kezdődött: 1995 júniusában az ausztriai Stanzachban, a Lech folyó völgyében tartotta a „Kiss csapat” olvasó- és kézműves táborát. Ekkor jártam először a mesekastélyban.


A programok szervezésében, lebonyolításában, a „felhőtlen légkör” biztosításában sok segítséget kaptam a JEKA munkatársaktól. Segítségükkel bejártuk Európa országait: Anglia, Írország, Norvégia, Franciaország, Olaszország, Ausztria, Horvátország, Csehország, Szlovákia. Magával ragadott, beszippantott a JEKA. Mennyi mesés élmény, mennyi csodás vidék…

Pillanatok...
Hogy melyik hely a kedvencem? A következő bejegyzésemben elolvashatjátok! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése